sovesveis

onsdag, november 22, 2006

Rødstrupe

sovesveis

Jeg er ganske sikker på at litt uforsiktighet og dårlig påvirkning lett kunne ført til at jeg ble narkoman, alkoholiker eller kanskje lystløgner.

Avhengighet faller i hvert fall ganske naturlig for meg.

Siste skudd på avhengighetslista er krimromaner av Jo Nesbø. Etter å ha slukt Flaggermusmannen og Kakerlakkene på reise, fulgte jeg Harry Hole gjennom tre intensive dager. Ikke bra for mine daglige gjøremål..

Det er nå i hvert fall bedre enn å være hekta på disse stygge managerspillene. Jeg har vært gjennom en tørn der også, og trengte nødhjelp for å slutte. For spillene slutter jo aldri selv slik som bøkene heldigvis gjør.

Så da er det rake veien til skolen etter at den personlighetsspaltede gamle mannen er stoppet i sitt attentatforsøk.

PS: Rødstrupe er en bok å anbefale for dem som liker god norsk krim. Men hold gjerne av mer enn tre dager på å lese den..

3 Kommentarer:

  • Klokken 23 november, 2006 19:26 , Blogger Nils Jørgen sa ...

    ikke værst,
    jeg har ikke slengt meg på den bølgen selv, men jeg har blitt anbefalt det:) så en skal ikke se bort fra at jeg også blir avhengig en dag, og om avhengighet ligger disponert i deg, så gjør det vel det i meg å.... så da er det vel best å holde seg unna......

    så må du ikke bli så hekta at du glemmer mannagerspillene...

     
  • Klokken 29 november, 2006 16:38 , Blogger Sovesveis sa ...

    Jeg har jo ikke glemt hattrick.. Men jeg tror jeg skal legge CM/FM-spillene på hylla på ubestemt tid..

    Og, ja, jeg er enig i at du også er disponert for avhengighet :D

     
  • Klokken 30 november, 2006 20:05 , Blogger Nils Jørgen sa ...

    CM\FM har jeg tydligvis grodd litt fra, eller såer det det at jeg ikke har en nyere verson en cm4...

    men grunnen til at jeg skriver nå er at jeg skal gi deg et tips:

    Eragon"filmen" kommer snart, 15.desember, på kino i norge.
    I den anledning vil jeg anbefale deg å lese boken først.
    Anmeldelse finner du på bloggen min, holder på med bok nummer 2 men har ikke fått tid til å lese så mye i den grunnet x-antal fagbøker som står høyere på prioriteringslisten...
    dessuten kjøpte jeg 1.bok på norsk og 2.bok på engelsk noe som gjør at navn og sånt til en hvis grad må læres på nytt...

    oversettelsen er veldig bra, så det er ikke noe must å lese den på originalspråket...

    men du tjener jo en del på å kjøpe den på engelsk fra amazon eller lignende...

     

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden