sovesveis

torsdag, mars 29, 2007

Petter på sjekkern

Ny dag nye muligheter. At Petter har tatt sjekke-Japan med storm er kanskje å skape storm i en av Japans mange tekopper. Men et og annet små-snålt funn har han gjort (Snål betyr på karmøysk søt... Infoen vi har på dama er at hun er servitør på en japansk restaurant med det passende navnet "Restaurant Amour", som i kveld fikk besøk av en gjeng sultne misjonærer, eks-misjonærer, ett-åringer og ikke minst visse misjonærspirer i brunst (les Petter og Lof).

Her er bilde av "Nozomi" som vi har valgt å kalle henne:



Men før dette stjernefunnet, hadde vi allerede rukket å delta litt på konferanse. Gjennomgåelse av et strategidokument utarbeidet av generalforsamlingen i NLM. Hvordan passer dette i Japan?

Etter lunsj tok alle misjonærene fri resten av dagen og gikk til en kinesisk hage en time unna Hiruzen. Flotte greier, og de som har besøkt ekte kinesiske hager mente de orginale ikke er like fine. Det var også show med "the spaghetti-ladies".



Vi sjekket også ut floraen av statuer.. Finn en feil mellom bildene under..





Men dagens absolutte høydepunkt fikk vi med japansk bad i onzen - vannbad hentet direkte fra varme kilder. Vann på underkant av 40 grader ute. Det gjorde dagen min og andres. Dessverre måtte vi sladde alle bildene fra denne seansen..

Som nevnt gikk så turen på restaurant hvor vi spiste for 42.000 yen og ble mer enn mette.. Herlig mat - det aller meste.

Til sist dagens spørsmål: Hvor langt tror publikum at Petter kom på sitt sjekkeprosjekt???
A. Han fikk navn og telefonnummer
B. Han stakk bare han fikk se jenta
C. Han er gifteklar og skal snarest ringe mamma på Karmøy
D. Han sa ikke ett ord til henne, og besluttet å bedre oddsen i kveldsbønnen.

Tre M3-gutter har våkna. Watch out.

-a-

5 Kommentarer:

  • Klokken 30 mars, 2007 09:06 , Blogger silje sa ...

    haha! eg tipper D!
    :)
    Herlig med blogg fra dåkke, sjøl om flertallet av folk i påsken kanskje ikkje har tilgang på nett på påskefjellet.

    Eg ser fram til herlige bildeserier som kanskje kan ha titler som:
    "Petter og hans utkårede" (i flertall)
    "Loff prøver asiatiske klær"
    "Anders glir inn i mengden"
    "Japanmisjonærene i et øyeblikk de skulle ønske de ikke var blitt tatt bilde av" (jmf. bildet av Ola i Afrika)
    "Utsyn-moments"

    akiramezu! (eg trur det betyr ikkje gi opp. ka kan vel passe bedre)

     
  • Klokken 30 mars, 2007 12:28 , Anonymous Anonym sa ...

    Jeg gleder meg også til fortsettelsen! Står mellom A og D, men lander nok på D. Lykke til neste gang Petter :)
    Æ heiår på dæ!

     
  • Klokken 30 mars, 2007 15:42 , Anonymous Anonym sa ...

    Petter! Gullet mitt. Jeg savner deg (og alt det innebærer).
    *Pianospilling (saloonen er stengt)
    *Tassing på kjøkkenet
    *Barnlig glede over vitsene til Chandler

    Lykke til med damene, du vet jeg heier på deg og ei til som jeg ikke skal navngi her.

    Ellers, loffsen og gladlaksen: Pass godt på min yngste sønn. Jeg savner dere.

     
  • Klokken 30 mars, 2007 16:18 , Anonymous Anonym sa ...

    Silje: Me har visse bildeplanar. Probleme e at me ikkje trur me ska sleppa di gjønå sensuren. Men du ville sitt di... Utsyn moments som "Landcruiser under akasietre ved siden av kirka" får du nok ikkje. Men eg har et par av di frå før. Seie bare ein ting: Japansk Bad

    Maria: Møje å gleda deg te. Jamfør evt. me de som kan komma te ufrivilligt å sleppa jønå sensure.

    Maren: Någen må jo savna an, någen må passa på an... Godt å veda at någen e gla for den innsatsen me legge ner for å sjå te at an komme vel heim

     
  • Klokken 01 april, 2007 21:17 , Anonymous Anonym sa ...

    petter:
    blitt kjent med en sumobryter på karbadet?? ble du klemt inni fettet?? he he...jeg tipper D:) men hadde du villet hadde a vært helt sannsynlig..h tro på deg selv:) du er et savn petter:)

     

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden